יום ראשון, 22 בינואר 2012

שדרוג טיסה באל-על


לטוס בנוחות זה דבר חשוב, במיוחד כשמדובר בטיסות ארוכות, אך גם כאשר מדובר בטיסות קצרות ניתן לשדרג את הטיסה שלכם.

רובנו נחפש
טיסות זולות, אך זה לא קשור להרגשת הנוחות בטיסה. לעיתים תוכלו למצוא טיסה זולה וליהנות גם ממושבים נוחים במחלקה הראשונה במטוס.

אם מצויים במטוס מושבים ריקים, והבחנתם בכך במהלך הטיסה, יש לכם את הזכות לבקש לעבור למושבים אחרים, אמנם, חברת התעופה אינה חייבת להיענות לבקשתכם, אך יש סיכוי רב שאם תפנו בנימוס, גם מבלי לתרץ את בקשתכם, יענו לבקשתכם ברצון.
כל שעליכם לעשות זה רק לבקש בנימוס מהצוות.
לטסים באופן קבוע,  בחברות התעופה אל-על, ארקיע ועוד, יש אפשרות להצטרף לחברות במועדון של חברת התעופה. חברות במועדון מקנה לנוסע יתרונות שונים, וככל שהנוסע ותיק יותר, יהיה בעל סיכוי גבוה יותר לקבל הטבות, בין היתר, יהיה זכאי לקבל את המושבים הטובים יותר בטיסות.

 החברות במועדון מקנה לחבר המועדון מספר נקודות, הנקודות נצברות כתוצאה מותק הנוסע וממספר הטיסות שצבר, וככל שמספר הנקודות גדול יותרף כך ניתן לשדרג את הטיסה. כמו כן כדאי שתגיעו לדלפקי חברת התעופה מוקדם יותר משאר הנוסעים וכך יגדלו  סיכוייכם לשדרג את הטיסה. כמובן שכל האמור לעיל כרוך גם בהתנהגות הולמת של הנוסע. עובדי חברות התעופה יענו לבקשת הנוסעים אם יהיה באפשרותם ואם יבקשו בנימוס ולא אם ידרשו בתוקף את השדרוג.  

לעיתים חברת התעופה לא תוכל להעינות לבקשת חבר המועדון לשדרוג הטיסה וזאת למרות שצברו נקודות ולמרות היותם נוסעים ותיקים וזאת מאחר ואדם אחר בעל זכות לשדרוג הטיסה כגון מתנדבים בארגוני צדקה, אנשים "חשובים " לחברת התעופה ועוד זכאי לקבל את השדרוג.

ניתן יהיה להשתמש בחברות במועדון גם אם הנוסע אינו נוסע ותיק, אלא אם הוא צבר נקודות מטיסות קודמות. חברות התעופה לעיתים מפרסמות באתרי האינטרנט איך להשתמש בנקודות שצברו חברי המועדון. ישנה אפשרות לבדוק איך לשדרג ולהוזיל את הטיסה מול חברת התעופה, או באתרי האינטרנט של החברות. אם תבדקו ותחפשו היטב, תוכלו מידי פעם למצוא גם הנחות לטיסה במחלקת עסקים, במחלקה ראשונה ולעבור את הטיסה בנוחות.

לסיכום, לעיתים קרובות תוכלו לשדרג את טיסתכם, צריך רק לבדוק, ואם מצאתם, בקשו בנימוס.